Nieuwe collega gezocht!

Vacature voor persoonlijk begeleider van de Seguro bewoners, 
en pro-actief meedenker in een klein gedreven team.

Stichting Seguro is een Utrechtse organisatie die zich inzet voor kansarme ongedocumenteerden met aanmerkelijke psychische en/of fysieke problemen.

Seguro biedt hen tijdelijk een veilige leefomgeving van waaruit zij kunnen werken aan herstel, activering en ontwikkeling en indien mogelijk juridische procedures. Belangrijk hierin is het toewerken naar eigen keuzes en vervolgstappen voor hun toekomst, hetzij in Nederland danwel elders. Daartoe heeft Seguro één huis met 5 vrouwen en hun kinderen en drie woningen met in totaal 12 mannen. Seguro werkt nauw samen met de gemeente Utrecht en andere organisaties die in dit veld werkzaam zijn. 

De dagelijkse werkzaamheden worden uitgevoerd door een team van professionals, waaronder een coördinator, juridisch begeleider, orthopedagoog en stagiaires.

Om ons kleine team weer op sterkte te brengen zoeken wij een

Ambulant begeleider / casemanager voor 32 uur per week.

Wij vragen van je dat je

  • betrokken bent op de doelgroep en creatief denkt in mogelijkheden voor de ongedocumenteerde;
  • enthousiast bent om in een multiculturele omgeving te werken;
  • toegankelijk bent voor mensen met traumagerelateerde klachten, een persoonlijkheidsstoornis en /of een verstandelijke beperking;
  • in staat bent hun vertrouwen te winnen en te behouden, zonder in de eigen verantwoordelijkheid van deze kwetsbare bewoner(s) te treden;
  • bovenal transparant bent in de samenwerking met bewoners en collega’s.

Je hebt een afgeronde opleiding Maatschappelijk Werk en Dienstverlening, of een soortgelijke opleiding op HBO niveau. Je beschikt over werkervaring op het gebied van begeleiding en activering en neemt flink wat levenservaring mee. Je hebt kennis van GGZ, LVB en bemoeizorg. Je werkt out-reachend, met bijzondere aandacht voor zorgmijders en je kunt creatief omgaan met taal- en cultuurbarrières.  Je bent je bewust van de politieke ontwikkelingen rond deze kwetsbare groep en weet hierbinnen te opereren.  

Taken en verantwoordelijkheden die bij de functie horen

  • Je stelt samen met bewoners en team de begeleidingsplannen op en evalueert op afgesproken momenten;
  • Je adviseert collegae vanuit jouw kennis en ervaring in de begeleidingsaanpak van in- naar uitstroom;
  • Je rapporteert hierover – na overleg met het team – aan het bestuur van de Stichting;
  • Je signaleert nog niet gediagnosticeerde problematiek en verwijst zo nodig door voor behandeling of diagnose;
  • Je bent beschikbaar voor GGZ consultatie door de andere begeleidende ketenpartners in de stad Utrecht;
  • Je begeleidt het leertraject van de stagiaires Social Work en stuurt hen aan in de begeleiding van de bewoners.
  • Samen met de rest van het team adviseer je het bestuur bij de visieontwikkeling van Seguro
  • Tenslotte lever je een bijdrage aan de team- en organisatieontwikkeling van de Stichting.

 

Arbeidsvoorwaarden

Op de functie is van toepassing de CAO-Welzijn. Honorering vindt plaats volgens de bij deze CAO behorende salarisregeling – functieschaal 8.
Standplaats is Utrecht.

 

Reacties

Wil je meer weten? Bel Anneke Boerma  – coördinator, bereikbaar op 030 – 662 42 60

Tot en met dinsdag 7 januari 2020 kun je reageren op deze vacature door een CV en motivatiebrief op te sturen naar info@seguro-opvang.nl. De 1ste ronde gesprekken zullen plaatsvinden op 15 en 16  januari 2020, de 2de ronde op 22 en 23 januari 2020.